Starten op de Hasselbraam

Bent u op zoek naar een basisschool voor uw zoon en/of dochter? Dan leest u hier hoe we u graag op onze school willen verwelkomen. Indien u belangstelling hebt voor onze school en graag een keer wilt kennismaken / rondkijken dan kunt u een afspraak maken met Karin de Lange (directeur) Tel: 0411-622839 of e- mail: directie@dehasselbraam.nl.

Kennismaking
Ik vind het leuk als uw zoon/dochter meekomt naar het kennismakingsgesprek, zodat ik hem/haar meteen al een beetje kan leren kennen en u ook kunt zien hoe de school voor uw kind voelt. Ik neem uitgebreid de tijd voor een gesprek, het beantwoorden van al uw vragen en een rondleiding door de school. Zo wil ik u een goede indruk geven van het reilen en zeilen op de Hasselbraam. Na de rondleiding krijgt u informatie mee om thuis nog eens te bekijken. In de schoolgids vindt u ook meer informatie over onze school.

Inschrijven
Indien u uw kind wilt inschrijven, vult u het aanmeldingsformulier in op deze website. Wij ontvangen het formulier graag zo spoedig mogelijk na uw besluit, zodat wij het aantal groepen voor het nieuwe schooljaar zo goed mogelijk kunnen afstemmen op het te verwachten aantal kleuters.

Warme overdacht
Zes weken voordat een kind op op onze school start, neemt de leerkracht van de groep contact op met de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf voor een “warme overdracht” en deelt naar aanleiding van deze informatie uw kind in. Vervolgens neemt de leerkracht contact met u op voor een kennismakingsgesprek en komt uw kind drie keer wennen (1 ochtend, 1 ochtend met lunch en een hele dag). Uw kind ontvangt een uitnodigingskaart van school voor deze “oefendagen”. Op de dag dat uw kind vier jaar wordt, kan de start bij ons beginnen.

Komt uw kind van een andere school, dan gaan wij ervan uit dat de school waar uw kind nu zit door de ouders op de hoogte is gesteld van de aanmelding. Onze school neemt altijd contact op met de school waar uw kind vandaan komt voor een goede overdracht.

Hartelijke groet,
Karin de Lange