Logo de Hasselbraam

T 0411-622839
E info@dehasselbraam.nl

Facebook de Hasselbraam

Bent u op zoek naar een basisschool voor uw zoon en/of dochter? Dan kunt u hier meer lezen hoe we u graag op onze school willen verwelkomen.

Indien u uw kind wilt aanmelden op OBS de Hasselbraam of belangstelling hebt voor de school dan kunt u een afspraak maken met Heidi van Pinxteren (Directeur). Tel: 0411-622839 e mail: info@dehasselbraam.nl

Heidi maakt met u een afspraak voor een kennismakingsbezoek op onze school. Zij gaat met u in gesprek, beantwoordt al uw vragen en neemt uitgebreid de tijd voor een rondleiding door onze school. Zo krijgt u een goede indruk van het reilen en zeilen op onze basisschool. Na de rondleiding krijgt u de schoolgids mee om thuis nog eens door te lezen. Bij het kennismakingsbezoek is uw kind natuurlijk ook van harte welkom. De schoolgids kunt u ook op de website onder het kopje Schoolgids vinden. Op verzoek kunnen wij u deze ook toesturen via de post. Indien u uw kind aan wilt melden kunt u dit doen door het aanmeldingsformulier op deze website in te vullen. Onder het kopje Voor ouders kunt u het aanmeldingsformulier vinden. Ook zijn de inschrijfformulieren op school bij Heidi van Pinxteren te verkrijgen. Bij het aanmeldingsformulier moet een kopie worden verstrekt van een paspoort of identiteitskaart waar het Persoonsgebonden Nummer (sofinummer) van uw kind staat. Als u besluit om uw kind op onze school aan te melden zien wij het inschrijfformulier graag terug op school, het liefst zo vroeg mogelijk. Dit om het aantal groepen zo goed mogelijk af te stemmen op het te verwachten aantal kleuters.

Zes weken voordat een kind op school komt, neemt de leerkracht contact op met de peuterspeelzaal of kinderdagverblijf voor de “warme overdracht” en deelt naar aanleiding van deze informatie uw kind in. Vervolgens neemt de leerkracht contact met u op voor een kennismakingsgesprek. Hierna komt u w kind drie keer wennen (1 ochtend, 1 ochtend met lunch en een hele dag). Uw kind ontvangt een uitnodigingskaartje van school voor deze “oefendagen” Op de dag dat uw kind vier jaar wordt, is uw kind van harte welkom op school.

Komt uw kind van een andere school, dan gaan wij ervan uit dat de school waar uw kind nu zit door de ouders op de hoogte is gesteld van de aanmelding. Onze school neemt altijd contact op met de school waar uw kind vandaan komt voor een goede overdracht.

Kalender:

• ma